Sunday 27 August 2017

Prudential Dipendenti Stock Option


Prudential Financial, Inc.. DIPENDENTI acquisto di azioni PIANO Lo scopo della Prudential Financial, Inc. Employee Stock Purchase Plan (il 147Plan148) è quello di incoraggiare e facilitare il possesso di azioni da parte dei Dipendenti, fornendo la possibilità di acquistare azioni ordinarie attraverso volontari deduzioni di libro paga dopo imposte e contributi in denaro. Il Piano è destinato ad essere un piano di acquisto di azioni dipendente qualificato ai sensi della Sezione 423 del Codice. 2.1 Definizioni. Qui utilizzata, i seguenti termini avranno i rispettivi significati qui indicati. Tranne quando diversamente indicato dal contesto, parole del genere maschile usata nel piano comprendono il genere femminile, il singolare include il plurale, e il plurale comprendono al singolare. Lasciare Approvato. 147Approved Leave148 significa un periodo di aspettativa concessa a un dipendente da parte della Società sotto le sue politiche delle risorse umane. Tavola . 147Board148 significa che il Consiglio di Amministrazione della Società. Cash Contributi. 147Cash Contributions148 significa un contributo Employee146s, ad eccezione del personale Contributi, ai sensi dell'articolo 5.4. Codice. 147 Code148 significa Revenue Code del 1986, e successive modifiche, tra cui, a tal fine, tutti i regolamenti promulgati dal Internal Revenue Service per quanto riguarda le disposizioni del codice (147Treasury Regulations148), e eventualmente sostitutivo. Comitato. 147 Committee148 significa il Compensation Committee del Consiglio di Amministrazione o altro comitato del Consiglio in quanto la commissione designa, che comitato è composto da due o più membri, ciascuno dei quali sarà un 147Non dipendente Director148 ai sensi della Rule 16b-3, come promulgato sotto il Securities Exchange Act, un director148 147outside ai sensi della sezione 162 (m) del Codice, e un 147independent director148 sotto 303A del New York Stock Exchange146s Manuale società quotata, o qualsiasi successori ad esso. Azioni ordinarie. 147Common Stock148 significa azioni ordinarie della Società, del valore nominale 0,01 euro per azione. Azienda. 147Company148 significa Prudential Financial, Inc. una società del New Jersey, e eventualmente sostitutivo. Compensazione. 147Compensation148 significa stipendio annuo, più gli straordinari, come determinato dal Amministratore del Programma e a prescindere da qualsiasi contributo di riduzione di stipendio sotto un cash qualificato o un accordo differita o un piano di self-service, in ogni caso soddisfare i requisiti applicabili del codice. Per quanto riguarda i dipendenti della Società e delle sue controllate, che sono compensati su commissione, tali commissioni devono essere trattati come salario di base sulla base e in conformità con le norme del Piano amministratore deve stabilire. Custode. 147Custodian148 significa che la banca, società fiduciaria o altra entità selezionati dal Amministratore del Programma per servire come il custode ai sensi del Piano. Data di esercizio. 147Date di Exercise148 indica qualsiasi data o le date nel corso di un Periodo di Offerta che l'Amministratore del Programma designa come data di esercizio, a condizione che. se nessun altro data di esercizio deve essere avvenuta in un periodo di dodici mesi, l'ultimo giorno di negoziazione di tale periodo deve essere una data di esercizio. Data di Grant. 147Date di Grant148 si intende la data in cui viene concessa una opzione, come indicato nella Sezione 5.2. Data effettiva. 147Effective Date148 indica la data, se del caso, su cui il Piano riceve l'approvazione degli azionisti. Dipendente. 147Employee148 significa che ogni dipendente della Società e di ogni impresa figlia i cui dipendenti sono espressamente autorizzati a partecipare al Piano per l'Amministratore del Programma. Per la misura determinata dal Amministratore del Programma (e come consentito Codice Sezione 423), il tempo gli agenti di assicurazione vita piena, ai sensi della sezione di codice 3121 (d) (3) (B), della Società o di sue controllate ( che non sono dipendenti di common law) può essere permesso anche di partecipare al Piano. lo stato dei dipendenti è determinato in linea con il regolamento del Tesoro sezione 1,421-1 (h) (2), o il suo successore disposizione. Datore di lavoro. 147Employer148 significa che l'azienda e ogni società i cui dipendenti sono espressamente autorizzati a partecipare al Piano per l'Amministratore del Programma. Valore di mercato. 147Fair mercato Value148 significa, in qualsiasi data, il prezzo dell'ultima operazione, modo regolare, in Borsa Comune a tale data al New York Stock Exchange o, se all'epoca dei fatti, il titolo comune non è elencato al commercio sul Borsa di new York, in altra sistema di quotazione riconosciuto che i prezzi di negoziazione delle azioni ordinarie vengono poi citati (il 147Applicable Exchange148). Se non ci sono operazioni di azioni ordinarie sul cambio applicabile in qualsiasi data rilevante, valore equo di mercato per tale data si intende il prezzo di chiusura alla data immediatamente precedente in cui sono state quindi riportate le transazioni azioni ordinarie. Se il cambio applicabile adotta una politica commerciale che permette compravendite dopo 05:00 Eastern Standard Time (147EST148), valore equo di mercato è l'ultimo commercio, strada normale, ha riferito il o prima 05:00 EST (o prima o dopo tempo come il Comitato può stabilire). Conto individuale. 147Individual Account148 significa un conto separato tenuto dalla Banca Depositaria per ciascun dipendente che partecipano alla Sezione 5 del presente documento. Periodo di Offerta. 147Offering Period148 si intende il periodo di tempo dalla data di concessione di qualsiasi opzione fino alla scadenza del termine Possibilità di tale opzione. Opzione. 147Option148 significa il diritto di acquisto di azioni ordinarie concesso a un lavoratore nell'ambito Sezione 5. Opzione Prezzo. 147Option Price148 ha il significato di cui alla Sezione 5.6. Payroll Contributi. 147Payroll Contributions148 significa un Employee146s contributi al netto delle imposte di risarcimento da parte trattenuta in busta paga ai sensi della Sezione 5.4. Piano di amministratore. 147Plan Administrator148: una commissione di almeno tre membri e formato da soli amministratori o dipendenti della Società o di sue controllate selezionate dal Comitato. I riferimenti a 147Plan Administrator148 includeranno i designati Piano Administrator146s o delegees (sotto una delegazione autorizzata dall'articolo 3), ma solo nella misura della delega e meno che il contesto non disponga altrimenti. Controllata. 147Subsidiary148: qualsiasi società per azioni, società a responsabilità limitata o società in cui la Società possiede, direttamente o indirettamente, oltre il cinquanta per cento (50) della potenza totale di voto combinato di tutte le classi di azioni di tale società o degli interessi del capitale o dei profitti interesse tale società di persone o società a responsabilità limitata. Terminare evento. 147Terminating Event148 significa una cessazione del rapporto di lavoro che partecipano Employee146s per qualsiasi ragione o qualsiasi altro evento che provoca tale dipendente per soddisfare più i requisiti della sezione 4. Totale Contributi. 147Total Contributions148 significa, rispetto ad un dipendente in qualsiasi data, l'aggregato delle contribuzioni salariali e di cassa Contributi di tale dipendenti su o prima di tale data, oltre agli interessi accreditati fino ad oggi al tasso autorizzato ai sensi della Sezione 5.4, diminuito degli importi precedentemente utilizzato per l'acquisto di azioni ordinarie o altrimenti ritirata o distribuito. Il piano deve essere somministrato per l'Amministratore del Programma. L'amministratore del programma deve avere l'autorità di interpretare il Piano e di rendere le norme ei regolamenti per la gestione del Piano, e le sue interpretazioni e le decisioni relative ad esso sarà finale e conclusiva. L'amministratore del programma può delegare la responsabilità per il funzionamento giorno per giorno e la gestione del Piano di qualsiasi dipendente o gruppo di dipendenti della Società o di sue controllate. 4.1 regola generale. Salvo quanto diversamente previsto nel presente documento, tutti i dipendenti sono ammissibili a partecipare al piano. 4.2 Esclusioni. Nonostante le disposizioni del paragrafo 4.1, l'Amministratore del Programma, a sua esclusiva discrezione, può (ma non è tenuto a) escludere dalla partecipazione a qualsiasi offerta fatta nell'ambito del Piano alcun dipendente (i) il cui impiego abituale è di venti (20) ore o meno a settimana, (ii) che siano dipendenti temporanei o stagionali il cui impiego è per non più di cinque (5) mesi per anno civile, (iii) che sono stati impiegati meno di due anni, o dipendenti (iv) che sono altamente compensate o qualsiasi classe di dipendenti altamente compensata (ai sensi della sezione 414 (q), del Codice). Inoltre, nonostante la Sezione 4.1, i dipendenti che, dopo una Opzione è concessa, possiede magazzino (come definito dagli articoli 423 (b) (3) e 424 (d), del Codice) in possesso di cinque per cento (5) o più del totale potere di voto combinato o il valore di tutte le categorie di azioni della Società o di una Controllata, non hanno diritto a partecipare alle offerte nel quadro del piano. A scanso di equivoci, deve anche essere esclusi dalla partecipazione di seguito tutti i dipendenti di una Controllata (compresi, senza limitazione, qualsiasi controllata estera) che non è stato designato dall'amministratore del Piano come datore di lavoro di seguito. 5.1 che verranno emesse. Fatte salve le disposizioni di cui ai punti 5.7 e 9.4, il numero di azioni ordinarie che possono essere emesse nell'ambito del piano non deve superare 26,367,235 azioni, che rappresentano il cinque per cento (5) delle azioni ordinarie in sospeso il 31 dicembre, 2004. le azioni da consegnare ai dipendenti, o ai loro beneficiari, nell'ambito del Piano può consistere, in tutto o in parte, delle azioni deliberate, ma non emessi, non riservati per altri scopi, o azioni acquisite dalla Banca depositaria ai fini del Piano nel mercato o in altro modo. 5.2 Concessione di opzioni. Fatto salvo il paragrafo 4, la Società offrirà opzioni nell'ambito del piano di tutti i dipendenti. Opzioni saranno attribuite alle date come è determinato dall'amministratore Piano. La durata di ciascuna opzione termina alla data in cui è ventiquattro (24) mesi dalla data di Grant (o alla precedente data che è determinato dal l'Amministratore del Programma). Fatte salve le disposizioni della sezione 5.4, il numero delle azioni ordinarie oggetto di ogni opzione deve essere il minore tra (i) il quoziente di (a) il totale I contributi da ciascun dipendente partecipando in conformità alla Sezione 5.4 per il Periodo di Offerta diviso per (B) l'opzione prezzo per ogni azione di azioni ordinarie acquistate in base a tale opzione, o (ii) tale numero massimo di azioni che possono essere stabilito e, nel contesto di un massimo complessivo per tutti i dipendenti, assegnato dal Piano amministratore, che può essere stabilita come un numero fisso o variare in base a una formula predeterminata. L'amministratore del programma può stabilire se e, in caso affermativo, come frazioni di azioni saranno incluse nella determinazione delle azioni oggetto di ciascuna concessione di opzioni. 5.3 Partecipazione. Un dipendente che soddisfi i requisiti di cui alla sezione 4 può partecipare al piano previsto dalla presente sezione 5 completando l'iscrizione nella forma o modalità previste dal Piano di amministratore, e soddisfacendo le altre condizioni o restrizioni come amministratore Piano deve stabilire. I dipendenti che decidono di partecipare al Piano sono al momento di tale elezione autorizzare una trattenuta in busta paga dalla compensazione Employee146s da effettuare come di qualsiasi futuro periodo libro paga. Qualsiasi elezione di autorizzare trattenute sui salari sarà efficace a tale data come l'Amministratore del Programma possono determinare dopo la data di completamento di iscrizione secondo le modalità previste dal Piano di amministratore. 5.4 dipendenti Contributi. È istituito un conto individuale per ciascun dipendente aderente al quale sono accreditati (i) l'ammontare di eventuali contribuzioni salariali e di cassa Contributi, (ii) interessi sui Employee146s totale dei contributi e su qualsiasi interesse prima accreditati, ad un tasso da determinarsi dall'Amministratore del Piano o in virtù di un accordo approvato dal amministratore del Programma, per il periodo che va dalla data di ogni tale importo viene accreditato a tale account individuale fino applicata all'esercizio di opzioni su una data di esercizio (o data altrimenti pagato dal singolo account) e (iii) il numero di azioni complete di azioni ordinarie che vengono acquistati da tale dipendente in conformità ai termini del Piano. Un dipendente può autorizzare il personale I contributi in termini di percentuali interi di compensazione (o in qualsiasi altra base e soggetti a questi limiti, come l'Amministratore del Programma può stabilire), fino a un limite l'Amministratore del Programma può determinare. Nella misura consentita dall'amministratore piano, un dipendente che ha fatto per il personale Contributi può anche consegnare alla Banca depositaria di uno o più denaro Contributi, ciascuno dei quali deve essere per un minimo di 100 (o maggiore quantità o minore quantità come l'Amministratore del Programma determina), con assegno o altri mezzi equivalenti accettabili per la banca depositaria, a condizione, tuttavia, che nessun contributo in denaro è consentito in qualsiasi momento se tale contributo in denaro deve causare il Piano di non riuscire a soddisfare i requisiti della sezione 423 del Codice . Un dipendente non deve essere permesso di acquisto di azioni ordinarie ai sensi opzioni nell'ambito del Piano o sotto qualsiasi altro piano dipendente di acquisto di azioni della Società o di una madre o una società controllata che ha lo scopo di qualificare ai sensi della sezione 423 del codice, ad un tasso che supera 25.000 in valore equo di mercato (determinato al momento l'opzione è concesso) per ogni anno civile in cui ogni opzione concessa a tale dipendente è eccezionale in qualsiasi momento. Salvo quanto previsto al punto 5.8, se un dipendente ha una terminazione Event, (i) tale dipendente non può compiere ulteriori contribuzioni salariali o in contanti Contributi e (ii) le sue opzioni in circolazione devono terminare e qualsiasi somma di denaro poi accreditato sul suo o il suo account individuale deve essere restituito al dipendente. 5.5 L'esercizio delle opzioni. A meno che un dipendente partecipa richiede un prelievo del saldo di cassa nel Employee146s individuale account prima di una data di esercizio, il saldo di cassa in ciascuna di tali data di esercizio deve essere utilizzato per esercitare le Opzioni nella misura in cui tale equilibrio sia sufficiente per l'acquisto di azioni intere a scelta prezzo. L'amministratore del programma può stabilire se e, in caso affermativo, come frazioni di azioni potranno essere acquistate in esercizio delle Opzioni. 5.6 Opzione prezzo. Salvo quanto previsto al punto 5.8, l'opzione Prezzo per azione di azioni ordinarie (il 147Option Price148) da versare da ciascun dipendente partecipanti in ciascun esercizio dell'Opzione Employee146s sarà un ammontare pari a ottantacinque per cento (85) (o tali percentuale maggiore come il comitato o il Piano di amministratore può autorizzare) del valore equo di mercato di una quota di azioni ordinarie alla Data di Grant o, se così richiesto dall'amministratore Piano prima della Data di Grant, il minore tra (i) ottantacinque per cento 85 (o ad una maggiore percentuale del comitato o del Piano amministratore può autorizzare) del valore equo di mercato di una quota di azioni ordinarie alla Data di Grant o (ii) ottantacinque per cento 85 (o maggiore percentuale come il comitato o amministratore del Programma può autorizzare) del valore equo di mercato di una quota di azioni ordinarie alla Data di esercizio. 5.7 cancellati, annullati o Opzioni incamerata. Eventuali azioni ordinarie oggetto di una opzione, che per qualsiasi motivo viene annullata, terminato o altrimenti risolta senza l'emissione di alcun azioni ordinarie, devono essere nuovamente disponibile per le opzioni previste dal Piano. 5.8 Variazione dello stato di occupazione a causa di morte o di invalidità. Su un evento di terminazione derivante dalla partecipazione alla morte Employee146s, il beneficiario Employee146s (come definito nella Sezione 9.3) hanno il diritto di eleggere, con comunicazione scritta data al Amministratore del Programma prima della successiva Data di Esercizio: a) di ritirare tutti del denaro contante e titoli accreditati al defunto account Employee146s individuale nell'ambito del Piano, oppure b) per l'esercizio dei defunti Employee146s Opzioni per il numero di azioni complete di azioni ordinarie, che l'equilibrio del defunto Employee146s conto individuale acquisterà alla Data di esercizio successivo alla morte Employee146s. Su un evento di terminazione derivante dalla partecipazione invalidità permanente Employee146s (come determinato dal Amministratore del Programma), il dipendente deve avere lo stesso diritto di esercitare le Employee146s Opzioni, conformemente alle stesse condizioni, come farebbe il beneficiario in caso di morte . Nel caso in cui nessuna comunicazione scritta di elezione ai sensi del presente punto 5.8 è ricevuto dall'amministratore del Piano di almeno dieci (10) giorni prima del primo data di esercizio a seguito della Employee146s terminazione evento, il beneficiario o il dipendente permanentemente disabili, a seconda dei casi può essere, si ritiene di aver deciso di non ritirare l'importo accreditato sul conto Employee146s individuale. 5.9 I dipendenti stranieri. Nonostante quanto qui contrario, il Comitato, a disposizioni di leggi e regolamenti in paesi stranieri locali in cui la Società o le sue controllate operano, avrà esclusiva discrezione, di (a) modificare i termini e le condizioni di opzioni concesse ai dipendenti impiegati al di fuori degli Stati Uniti, a condizione che tali modifiche non migliorano le prestazioni fornite di seguito (b) stabilire sotto-progetti con procedure di esercizio modificati e le altre modifiche eventualmente necessario o consigliabile date le circostanze presentate da leggi e regolamenti locali e (c ) intraprendere alcuna azione che ritiene opportuno per ottenere, rispettare o comunque riflettere eventuali necessarie governativi normativi procedure, esenzioni o approvazioni rispetto al piano o qualsiasi sub-piano stabilito qui di seguito. Nella misura in cui un dipendente è principalmente impiegata al di fuori degli Stati Uniti e pagato in una valuta diversa dollari statunitensi, l'Amministratore del Programma adotta procedure uniformi per la conversione di Payroll Contributi e cassa Contributi in statunitensi equivalenti in dollari al fine di esercitare opzioni. DETRAZIONE MODIFICHE RITIRI PIANO 6.1 Modifiche deduzione. Una volta che un dipendente ha Payroll contributi di un Periodo di Offerta autorizzato, il dipendente può cambiare il tasso scelto di Payroll Contributi mediante comunicazione scritta per l'Amministratore del Programma a condizione che. l'Amministratore del Programma può decidere che un dipendente non può aumentare il livello di Payroll Contributi autorizzati per qualsiasi Periodo di Offerta. Qualsiasi cambiamento deve essere dato effetto non appena amministrativamente possibile dopo la data di tale avviso sia ricevuto. A meno che l'Amministratore del Programma stabilisce diversamente, se un dipendente cessa di rendere il personale Contributi durante un periodo di Offerta in qualsiasi momento, prima di una terminazione Evento, qualsiasi saldo di cassa poi tenuto nel Employee146s individuale account è automaticamente distribuito ai quali i dipendenti non appena possibile dopo la data effettiva di tale cessazione, a condizione che se un dipendente è su un congedo approvato, il dipendente può sospendere i contributi durante tale congedo, a condizione che il dipendente ricomincia tali contributi immediatamente dopo il ritorno al lavoro. 6.2 Prelievi durante l'occupazione. Un dipendente può in qualsiasi momento (soggetti a tali obblighi di preavviso come amministratore Piano può prescrivere), e per qualsiasi motivo, cessare partecipazione al Piano e di ritirare in tutto o in parte delle azioni ordinarie e di cassa, se del caso, nel suo account Individuale ai sensi dell'articolo 8. il dipendente può in seguito riprendere la partecipazione alla data di amministratore Piano stabilisce in seguito al completamento di una nuova iscrizione ai sensi della Sezione 5.3. PROVE DI PARTECIPAZIONE AZIONARIA A meno che e fino a quando distribuito ad un impiegato (i) su richiesta Employee146s, (ii) a discrezione del Amministratore del Programma o (iii) in connessione con il Employee146s terminazione evento, tutte le azioni ordinarie acquisiti ai sensi del Piano potrà essere tenuto dalla Banca depositaria. Mentre mantenuto da un custode, tutte azioni ordinarie devono essere registrati in forma book entry Andor detenute a nome della Banca Depositaria o il suo delegato, o in nome della via. La Società deve provocare azioni ordinarie da registrare in nome di un dipendente che è quello di ricevere una distribuzione di azioni ai sensi della Sezione 8 appena possibile dopo l'evento che ha dato origine a tale distribuzione ai sensi di tale sezione 8. A meno che, e solo nella misura in cui, l'amministratore del Programma adotta procedure per consentire eccezioni a questo requisito, di azioni ordinarie emesse nell'ambito del piano possono essere registrati solo nel nome del dipendente. Nonostante quanto sopra, la Società causare azioni ordinarie da registrare nel nome di un dipendente su tale richiesta Employee146s per l'Amministratore del Programma non appena possibile a seguito di tale richiesta. RITIRATI E DISTRIBUZIONE tutti o una parte delle azioni ordinarie assegnato a un individuo account Employee146s potranno essere ritirate da un dipendente in qualsiasi momento. Su un Evento di estinzione o di cessazione del Piano ai sensi della sezione 9.5, tutti gli importi e azioni ordinarie possedute, a beneficio di un dipendente sono ripartiti tra tale dipendente. Qualsiasi ritiro o altra distribuzione sono effettuati sotto forma di denaro contante o di azioni ordinarie, per l'elezione del dipendente. Nella misura in cui un prelievo o la distribuzione di un Archivio Employee146s comune è realizzato in forma di denaro contante, il dipendente deve ricevere un importo per azione pari ai proventi ottenuti dalla vendita di tali azioni al netto della quota attribuibile di alcuna commissione di intermediazione connesse Employee146s , le altre spese sostenute in relazione alla vendita di tali azioni e qualsiasi ritenuta fiscale applicabile. Tutte le frazioni di azioni devono essere pagate in contanti sulla base del prezzo medio di vendita di tali azioni vendute a favore dei dipendenti alla data di tali vendite. 9.1 ritenuta. La Società o una Controllata hanno il diritto e il potere di dedurre dal tutti i pagamenti o distribuzioni di seguito, o richiedere a un dipendente di rimettere immediatamente al momento della notifica della somma dovuta, un importo (che possono includere azioni ordinarie) per conformarsi a qualunque federale, statali, locali o stranieri tasse o altri obblighi previsti dalla legge per essere trattenute in relazione a ciò in relazione a qualsiasi opzione di azioni ordinarie. La Società può rinviare la consegna di azioni ordinarie fino a quando tali requisiti sono soddisfatti alla fonte. L'amministratore del programma può, a sua discrezione, permettere a un dipendente di eleggere, fatte salve le condizioni come amministratore Piano impone, di avere un numero di intero (o, a discrezione del Piano amministratore, intero e frazionario) azioni ordinarie Archivio altrimenti emettibili ai sensi del Piano negato che, in considerazione della loro equo valore di mercato alla data di immediatamente precedente alla data di esercizio, sia un numero sufficiente, ma non più di quanto sia necessario, per soddisfare gli obblighi fiscali alla fonte. 9.2 I diritti non trasferibili. Nessuna opzione concesso nell'ambito del Piano può essere alienato, compreso ma non limitato a venduta, trasferita, impegnato, assegnato, o altro vincolo, diversi da quelli per volontà o dalle leggi di discesa e di distribuzione, e qualsiasi tentativo di alienare in violazione di questa sezione 9.2 sarà nullo. Le opzioni sono esercitabili nel corso della durata Employee146s solo dal dipendente. 9.3 Designazione di beneficiario. Ogni Dipendente partecipante può presentare una designazione scritta di un beneficiario che è di ricevere le azioni comuni di cassa Andor dopo la morte Employee146s. Ogni designazione effettuata in seguito revocherà tutte le designazioni precedenti dallo stesso dipendente rispetto a tutte le opzioni precedentemente assegnate (tra cui, ai soli fini del presente Piano, le designazioni ritenuto prescritto dalle regole stabilite dall'amministratore del Piano), deve essere in una forma e sottoposto in un modo prescritto dal amministratore del Programma, e sarà efficace solo quando ha ricevuto dall'Amministratore del Piano per iscritto (o equivalente elettronico riconosciuto dal amministratore del Programma) per tutta la durata Employee146s. In assenza di tale designazione efficace (tra cui una designazione ritenuto), prestazioni ancora non pagati alla morte Employee146s sono versati o esercitate dalle Employee146s coniuge superstite, se del caso, o in altro modo o dalla tenuta Employee146s. Alla morte di un dipendente partecipare e dopo aver ricevuto dal Piano amministratore di un documento d'identità ed esistenza alla partecipazione Employee146s morte di un beneficiario validamente designato dal dipendente nell'ambito del Piano, l'Amministratore del Programma formula quali azioni ordinarie Andor denaro al beneficiario in questione . No beneficiario, prima della morte di un dipendente da chi partecipa al beneficiario è stato designato, acquisisce partecipazioni in Azioni Ordinarie o denaro accreditato ad un dipendente che partecipano ai sensi del Piano. 9.4 Le rettifiche dovute al mutamento di capitalizzazione. Nel caso di dividendo in azioni o frazionamento, ricapitalizzazione (compresi, ma non limitatamente a, il pagamento di un dividendo straordinario agli azionisti della Società), fusione, consolidamento, combinazione, spin off, la distribuzione dei beni ai soci (altri di dividendi in contanti ordinarie), scambio di azioni, o qualsiasi altro cambiamento aziendale simile o eventi diluizione, come determinato dal amministratore del Programma, (i) azioni ordinarie accreditato ad ogni Employee146s individuale account deve essere regolato allo stesso modo di tutti gli altri azioni in circolazione di azioni ordinarie in relazione a tale evento, (ii) il comitato determinare il tipo di azioni che possono essere acquisiti in base al Piano dopo tale evento, e (iii) il numero complessivo delle azioni ordinarie disponibili per la concessione ai sensi della sezione 5.1 o soggetto a Opzioni esercitabili e delle rispettive prezzi di esercizio applicabili a Opzioni in circolazione può essere regolato in modo appropriato dal Comitato, a sua discrezione, e la determinazione del Comitato sarà definitiva. Salvo quanto diversamente stabilito dal Comitato, una fusione o di una riorganizzazione analoga cui la Società non sopravvive, una liquidazione o la distribuzione dei beni della Società, o di una vendita di tutte o sostanzialmente tutte le attività della Società, comportano la Piano per terminare e tutti i titoli ordinari e di cassa, se del caso, nei conti individuali dei lavoratori che partecipano viene distribuito a ciascun dipendente ai sensi dell'articolo 8 non appena possibile a meno che qualsiasi entità superstite si impegna ad assumere gli obblighi di seguito. 9.5 modifica del piano. Il Comitato per la Remunerazione del Consiglio può, in qualsiasi momento, modificare, modificare, sospendere o risolvere il presente Piano, in tutto o in parte, senza alcun preavviso o il consenso di ogni partecipante o dipendenti, nella misura consentita dalla legge applicabile e qualsiasi applicabile contratto collettivo a condizione, tuttavia, che qualsiasi emendamento che (i) aumentare il numero di azioni disponibili per l'emissione nell'ambito del Piano, (ii) abbassare il prezzo minimo di esercizio a cui può essere concesso un opzione, (iii) modifica l'opzione individuale limiti, (iv) modificare la classe di aziende i cui dipendenti hanno diritto a partecipare al Piano di cui alla sezione 5, o (v) richiederebbe un'azione azionisti ai sensi della legge in questione, è soggetta all'approvazione degli azionisti Company146s. Nessun emendamento, modifica o cessazione del piano deve in alcun modo pregiudicare i diritti di un dipendente nell'ambito del Piano con riferimento a qualsiasi Periodo di Offerta poi in corso o completato in precedenza senza il consenso del lavoratore, salvo che su una risoluzione del pianificare il Periodo di Offerta può essere conclusa e opzioni non esercitate può essere annullata. Il piano deve recedere in qualsiasi momento a discrezione del Consiglio o un suo delegato. In caso di risoluzione del Piano, comune tutti Stock e denaro contante, se del caso, nei conti individuali dei lavoratori che partecipano devono essere distribuiti a ciascun dipendente ai sensi dell'articolo 8, non appena possibile dopo tale data. 9.6 requisiti di legge. La concessione di opzioni e l'emissione di Azioni Ordinarie sono soggetti a tutte le leggi, regole e normative applicabili, e per tali omologazioni da agenzie governative o borse valori nazionali come può essere richiesto. 9.7 Disposizione custodiale. Tutti i contanti e azioni comuni assegnato a un individuo account Employee146s nell'ambito del piano saranno detenuti dalla Banca Depositaria nella sua qualità di custode per il dipendente rispetto a tale contanti e azioni ordinarie. Nulla di quanto contenuto nel Piano, e nessuna azione intrapresa ai sensi del Piano, è creare o essere interpretato per creare un trust di qualsiasi tipo, o di un rapporto fiduciario tra la Società ed i suoi funzionari o il Comitato o l'Amministratore del Programma o la Banca Depositaria, per un lato e ogni dipendente, la Società o qualsiasi altra persona o entità, dall'altro. 9.8 il diritto di occupazione ha continuato. L'esistenza del piano non deve essere considerato come un contratto di lavoro tra la Società o sue controllate o di qualsiasi altro affiliato e qualsiasi dipendente, né può costituire un diritto di rimanere alle dipendenze della Società o una Controllata o qualsiasi altro affiliato . I termini o l'esistenza di questo piano, come in effetti in qualsiasi momento o di volta in volta, o qualsiasi opzione concessa ai sensi del Piano, non devono conferire ad una dipendente alcun diritto di continuare alle dipendenze della Società o una Controllata o qualunque altro consociata della società. 9.9 Nessuna limitazione per il risarcimento Ambito di passività. Nulla nel Piano deve essere interpretata in modo da limitare il diritto della Società di stabilire altri piani se e nella misura consentita dalla legge applicabile. La responsabilità della Società, qualunque Controllata o qualsiasi altro affiliato ai sensi della presente Piano è limitata agli obblighi espressamente previsti nel Piano, e nessun termine o disposizione del presente piano può essere interpretata in modo da imporre ulteriori o supplementari doveri, obblighi, o costi sulla Società, qualunque Controllata o qualsiasi altra affiliata o il Comitato non espressamente previsto nel Piano. 9.10 Nessun vincolo sulla Corporate Action. Salvo quanto previsto al punto 9.5, nessuna parte del presente piano è interpretata come un impedimento alla Società, una Controllata o qualsiasi altro affiliato, di intraprendere qualsiasi azione aziendale (tra cui, ma non limitato a, il diritto Company146s o il potere di effettuare le regolazioni, le riclassifiche , riorganizzazioni o modifiche della sua struttura del capitale o di lavoro, o per unire o consolidare, o sciogliere, liquidare, vendere o trasferire tutto o parte della propria attività o di attività) che si reputa idoneo da essa opportuno, o nel suo interesse , anche se non tale azione avrebbe un effetto negativo su questo piano, o qualsiasi opzioni assegnate da tale piano. Nessun dipendente, beneficiario, o di altra persona, deve avere alcuna pretesa nei confronti della Società, una Controllata, o uno dei suoi altri affiliati, a seguito di tale azione. 9.11 Titoli Law Compliance. Strumenti comprovanti opzioni possono includere le altre disposizioni, non sia in contrasto con il Piano, come il Comitato ritenga opportuno, compreso l'obbligo che il dipendente rappresentano alla Società per iscritto, al momento della concessione di un'opzione o quando il dipendente riceve azioni per tale opzione (or at such other time as the Committee deems appropriate) that the Employee is accepting such Option, or receiving or acquiring such shares (unless they are then covered by an effective Securities Act of 1933 registration statement), for the Employee146s own account for investment only and with no present intention to transfer, sell or otherwise dispose of such shares except such disposition by a legal representative as shall be required by will or the laws of any jurisdiction in winding up the estate of the Employee. Such shares shall be transferable, or may be sold or otherwise disposed of only if the proposed transfer, sale or other disposition shall be permissible pursuant to the Plan and if, in the opinion of counsel satisfactory to the Company, such transfer, sale or other disposition at such time will be in compliance with applicable securities laws. 9.12 No Impact On Benefits. Except as may otherwise be specifically provided for under any employee benefit plan, policy or program provision to the contrary, Options and any amounts received in respect thereof shall not be treated as compensation for purposes of calculating an Employee146s right under any such plan, policy or program. 9.13 Term of Plan. The Plan shall be effective upon the Effective Date. The Plan shall terminate on the earlier of (i) December 31, 2015, (ii) the termination of the Plan pursuant to Section 9.5, or (iii) when no more shares are available for issuance of Options under the Plan. 9.14 Governing Law . The Plan, and all agreements hereunder, shall be construed in accordance with and governed by the laws of the State of New Jersey, without regard to principles of conflict of laws. 9.15 Captions . The headings and captions appearing herein are inserted only as a matter of convenience. They do not define, limit, construe, or describe the scope or intent of the provisions of the Plan. Warning: Misuse of Prudential name in fraud schemes. Read more Securities products and services are offered through: Pruco Securities, LLC, and Prudential Investment Management Services, LLC, both members SIPC and located in Newark, NJ, or Prudential Annuities Distributors, Inc. located in Shelton, CT. All are Prudential Financial companies. Prudential, the Prudential logo, the Rock Symbol and Bring Your Challenges are service marks of Prudential Financial, Inc. and its related entities, registered in many jurisdictions worldwide. Site for U. S. persons only . Prudential Financial, its affiliates, and their financial professionals do not render tax or legal advice. Please consult with your tax and legal advisors regarding your personal circumstances. Prudential Financial, Inc. of the United States is not affiliated with Prudential plc. which is headquartered in the United Kingdom. Pruco Life Insurance Company, an Arizona company - California COA 3637. The Prudential Insurance Company of America - California COA 1179. Prudential Retirement Insurance and Annuity Company - California COA 08003 Securities and Insurance Products: Not Insured by FDIC or any Federal Government Agency160160160160160160May Lose Value160160160160160160Not a Deposit of or Guaranteed by the Bank or any Bank Affiliate160160 2017 Prudential Financial, Inc. and its related entities. Securities products and services are offered through: Pruco Securities, LLC and Prudential Investment Management Services, LLC, both members SIPC and located in Newark, NJ, or Prudential Annuities Distributors, Inc. located in Shelton, CT. All are Prudential Financial companies. Statement of Financial Condition for Prudential Investment Management Services, LLC. Insurance and annuities are issued by The Prudential Insurance Company of America, Pruco Life Insurance Company (except in NY andor NJ) and Pruco Life Insurance Company of New Jersey (in NY andor NJ). Each is a Prudential Financial company located in Newark, NJ (main office) and each is solely responsible for its own financial condition and contractual obligations. Variable annuities are distributed by Prudential Annuities Distributors, Inc. Shelton, CT. Retirement products and services are provided by Prudential Retirement Insurance and Annuity Company, Hartford, CT, or its affiliates. Prudential Advisors is a brand name of The Prudential Insurance Company of America and its subsidiaries. Prudential, the Prudential logo, the Rock Symbol and Bring Your Challenges are service marks of Prudential Financial, Inc. and its related entities, registered in many jurisdictions worldwide. Site for U. S. persons only. Information contained on this site does not and is not intended to constitute an advertisement, solicitation or offer for sale in any jurisdiction, outside the United States of America, where such use would be prohibited or otherwise regulated. Prudential Financial, its affiliates, and their financial professionals do not render tax or legal advice. Please consult with your tax and legal advisors regarding your personal circumstances. Prudential Financial, Inc. of the United States is not affiliated with Prudential plc, which is headquartered in the United Kingdom. Pruco Life Insurance Company, an Arizona company - California COA 3637. The Prudential Insurance Company of America - California COA 1179. Prudential Retirement Insurance and Annuity Company - California COA 08003. The Prudential Life Insurance Company of America Newark, NJ. Securities and Insurance Products: Not Insured by FDIC or any Federal Government Agency May Lose Value Not a Deposit of or Guaranteed by the Bank or any Bank Affiliate. As a leader in the financial services industry, Prudential Financial, Inc. (147Prudential148 or 147Company148) aspires to the highest standards of business conduct. Consistent with this standard, Prudential has developed a Personal Securities Trading Policy (147Policy148) incorporating policies and procedures followed by leading financial service firms. This policy is designed to ensure compliance by Prudential and its associates with various securities laws and regulations including the Insider Trading and Securities Fraud Enforcement Act of 1988 (ITSFEA) and the National Association of Securities Dealers (NASD) Conduct Rules, and to ensure that its associates conduct their personal trading in a manner consistent with Prudential146s policy of placing its shareholders146 and customers146 interests first. This Policy sets forth the insider trading policy, trade monitoring procedures, and personal trading restrictions for Prudential associates: Section I sets forth Prudential146s Policy Statement On Insider Trading that applies to all Prudential associates. It is important that all Prudential associates read and understand this policy, which sets forth their responsibilities with respect to confidential and proprietary information. Section II sets forth Prudential146s trade monitoring procedures and trade reporting obligations for Covered and Access Persons, including authorized broker-dealer requirements. Section III sets forth Prudential146s policy and restrictions relating to personal trading in securities issued by Prudential for Designated Persons and all other Prudential associates. Responsibilities for Section 16 Insiders are covered under a separate policy. The remaining sections contain policies and procedures applicable to associates of Prudential146s broker-dealers and investment advisers. Section IV sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of a Prudential broker-dealer. Section V sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of a Prudential portfolio management unit or trading unit. Section VI sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of the Prudential Global Asset Management146s (PGAM) private asset management units. Section VII sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of Prudential Securities Incorporated (PSI). If you are unclear as to your personal trading and reporting responsibilities, or have any questions concerning any aspect of this Policy, please contact the Securities Monitoring Group in Corporate Compliance. The personal trade policy and trade monitoring procedures described herein reflect the practices followed by leading financial service firms. No business unit or group may adopt policies or procedures that are inconsistent with this policy. Business units may, with the prior approval of Corporate Compliance, adopt policies and procedures that go beyond those contained in this Policy. Prudential146s Personal Securities Trading Policy Table of Contents You may not communicate material, nonpublic information to anyone except individuals who are entitled to receive it in connection with the performance of their responsibilities for Prudential (i. e. individuals with a 147need to know148). What is Nonpublic Information Nonpublic information is information that is not generally available to the investing public. Information is public if it is generally available through the media or disclosed in public documents such as corporate filings with the SEC. If it is disclosed in a national business or financial wire service (such as Dow Jones or Bloomberg), in a national news service (such as AP or Reuters), in a newspaper, on the television, on the radio, or in a publicly disseminated disclosure document (such as a proxy statement or prospectus), you may consider the information to be public. If the information is not available in the general media or in a public filing, you should consider it to be nonpublic. Neither selective disclosure (such as disclosure to a small number of institutional investors or a small number of analysts), partial disclosure (disclosure of part of the information), nor the existence of rumors, is sufficient to consider the information to be public. If you are uncertain as to whether information is nonpublic, you should consult your business unit compliance officer or Corporate Compliance. While you must be especially alert to sensitive information, you may consider information received directly from a designated company spokesperson to be public information unless you know or have reason to believe that such information is not generally available to the investing public. An associate working on a private securities transaction who receives information from a company representative regarding the transaction should presume that the information is nonpublic. When telling a Prudential analyst certain information about the company, a company representative gives indication that the information may be nonpublic by saying 147This is not generally known but. 148 In such a situation, the analyst should assume that the information is nonpublic. Trading while in possession of information concerning Prudential146s trades is called front-running or scalping, and is prohibited by Prudential146s insider trading rules, and may also violate federal law. Front-running is making a trade in the same direction as Prudential just before Prudential makes its trade. Examples include buying a security just before Prudential buys that security (in the expectation that the price may rise based on such purchase) or selling a security just before Prudential sells such security (in the expectation that such sale will lead to a drop in price). Scalping is making a trade in the opposite direction just after Prudential146s trade, in other words, buying a security just after Prudential stops selling such security or selling just after Prudential stops buying such security. Prudential is planning to sell a large position in ABC Co. If you sell ABC Co. securities ahead of Prudential in expectation that the large sale will depress its price, you are engaging in front-running. If you purchase ABC Co. securities after Prudential has completed its sale to take advantage of the temporary price decrease, you are engaging in scalping. Private Securities Transactions The antifraud provisions of the federal securities laws apply to transactions in both publicly traded securities and private securities. However, the insider trading laws do not prohibit private securities transactions where both parties to the transaction have possession of the same material, nonpublic information. If you are in possession of material, nonpublic information concerning a security you hold, you may not gift the security to a charitable institution and receive a tax deduction on the gift. The 147SMARTS148 System Federal Law requires all broker-dealers and investment advisers to establish procedures to prevent insider trading by their associates. In addition, the Federal Sentencing Guidelines require companies to establish reasonable procedures to prevent and detect violations of the law. To comply with these and other similar laws and rules, Prudential has developed the Personal Securities Trading Policy to prevent the misuse of material, nonpublic information about Prudential or other public companies. All employees are held to the general principles of the Policy to ensure the proper use of proprietary andor confidential information. However, certain employees are also required to be monitored and may be subject to additional restrictions. Prudential has established a program to monitor the personal securities trading of associates with routine access to nonpublic corporate information about Prudential or any external public company, portfolio management activities, or other sensitive information. These individuals are required to have their personal securities transactions monitored in the Securities Trade Monitoring System known as 147SMARTS148 (Securities Monitoring Automated Reporting and Tracking System). Covered and Access Persons Certain employees are classified as 147Covered148 or 147Access148 Persons (as defined below). These individuals are categorized based on the information to which they have access. Covered and Access Persons are required to report their personal securities trading activity and are monitored in the SMARTS system. Exceptions to the Authorized Broker-Dealer requirement will be limited and should be submitted to the Business Unit chief Compliance Officer who will submit the request to the appropriate Business Unit or PSI monitors the personal trading of its associates, including Financial Advisors, through its own trade monitoring system as explained in Section VI. A.1. Corporate Department Executive at the Senior Vice President level or above for review. Documentation for all exceptions must be forwarded to your business unit compliance officer for review. Exceptions will be evaluated on a case by case basis based on the following criteria: Accounts held jointly with or accounts for spouses who are subject to the same type of personal trading requirements that pre-date this policy (June 27, 2002). Accounts in which the employee has a formal investment management agreement that provides full discretionary authority to a third party money manager. A copy of the management agreement must be submitted to the business unit compliance officer. Trade Reporting Requirements for Exception Accounts If you are granted an exception to the authorized broker-dealer requirement, you must direct the brokerage firm(s) that maintains your securities account(s) to send duplicate copies of your trade confirmations and account statements (147trading activity148) to Corporate Compliance. New employees must instruct their brokers to send trading activity to Corporate Compliance while they are in the process of transferring their accounts to one of the authorized broker-dealers. A sample letter to a brokerage firm is provided as Exhibit 1 to this Policy. Accounts maintained at PSI, Pruco Securities, Charles Schwab, ETRADE, Merrill Lynch, or Fidelity Investments are exempt from this requirement. 5 Personal and Family Member Accounts You are required to report in the manner described above, all securities accounts in which you have a beneficial interest, including the following: III. Policy and Restrictions for Personal Trading in Securities Issued by Prudential by Designated Persons This Section specifically addresses the requirements for those employees who have routine access to material, nonpublic information about Prudential. These requirements are consistent with policies of leading financial service firms. Specific policies and procedures relating to Section 16 Insiders are addressed in a separate policy statement. A Designated Person is an employee who, during the normal course of his or her job has routine access to material, nonpublic information about Prudential, including information about one or more business units or corporate level information that may be material about Prudential. Employees at the corporate rank of Executive Vice President (147EVP148) and above are deemed to be Designated Persons. In addition, direct reports to each EVP and their direct reports are also deemed to be Designated Persons. Finally, the Vice Presidents (147VPs148) of Finance for each business unit must identify additional employees in each unit who, regardless of level, have routine access to material, nonpublic information about Prudential. It is the responsibility of the VPs of Finance to notify Corporate Compliance of any changes to this list. Employees who have been classified as a Designated Person, but believe that they do not have access to material, nonpublic information, may request an exception to this requirement from the General Counsel. Specific Trading Requirements All employees are prohibited from trading securities issued by Prudential while in possession of material, nonpublic information regarding the Company. Employees are also discouraged from engaging in speculative transactions in securities issued by Prudential and are encouraged to hold Prudential securities for long term investment. Designated Persons are required to preclear all transactions in Company securities prior to execution through Corporate Compliance. This requirement excludes transactions in Prudential mutual funds and annuities. Trades will be approved only during open 147trading windows.148 In addition, Designated Persons are subject to restrictions relating to short sales and options transactions. These restrictions apply to all accounts in which a Designated Person has a direct or indirect beneficial interest including, but not limited, to accounts for spouses, family members living in your household, and accounts for which they exercise investment discretion. Brokerage Account Requirements for Designated Persons Designated Persons are required to hold and trade Prudential Financial, Inc. common stock and related equity derivative securities (147PRU148) only at an authorized broker-dealer. The authorized firms are PSI, Pruco Securities, Charles Schwab, ETRADE, Fidelity Investments, and Merrill Lynch. Designated Persons can access information about each firm through the authorized broker-dealer website at njplazx51authorizedbrokerdealers . This requirement applies to accounts for you, your family members, or accounts in which you have a beneficial interest or over which you have trading authority. See Section II. C.4. for a complete list of applicable accounts. You may still maintain your accounts at non-authorized broker-dealers, however those accounts are still subject to Prudential146s monitoring procedures outlined in Section B.2. below. While PRU stock held by you at EquiServe Trust Company, N. A. (147EquiServe148) is subject to the provisions of this Policy, Designated Persons are not required to transfer PRU positions held at EquiServe. Trade Reporting Requirements for Accounts with Non-Authorized Broker-Dealers Designated Persons who maintain brokerage accounts with brokerage firms, other than the authorized broker-dealers listed in Section B.1. above, must direct the brokerage firm(s) to send duplicate copies of trade confirmations and account statements to Corporate Compliance. 8 A sample letter to a brokerage firm is provided as Exhibit 1 to this Policy. Trading WindowsBlackout Periods Designated Persons are permitted to trade in securities issued by Prudential only during open trading windows. Approximately 24 hours after the Company releases its quarterly earnings to the public, the trading window generally opens and generally will remain open until approximately three weeks before the end of each quarter. In addition, the Company may notify Designated Persons regarding unscheduled blackout periods. For example, in the event the Company decides to make an unscheduled announcement (e. g. a pre quarter-end earnings estimate), Prudential may restrict trading activity during a normally permissible trading window. Corporate Compliance will notify Designated Persons of the opening of trading windows and the commencement of blackout periods. Preclearance of Trading in Securities Issued by Prudential Designated Persons are required to preclear all transactions in securities issued by Prudential through Corporate Compliance. Designated Persons should submit requests electronically through the SMARTS Preclearance intranet site. Designated Persons will be sent a link to the Preclearance site from Corporate Compliance, and a link is also available from the Compliance website. All approved transactions are valid until the close of business on the day in which preclearance is granted. (See Exhibit 7 for the SMARTS Preclearance Form.) Transactions that require preclearance include, but are not limited to, the following: Information concerning securities transactions at the authorized broker-dealers is fed by computer link directly to SMARTS. All employees are prohibited from selling short including 147short sales against the box148 and from participating in any options transactions on any securities issued by Prudential except in connection with bona fide hedging strategies (e. g. covered call options and protected put options). (See Exhibit 8 describing permissible options transactions.) However, employees are prohibited from buying or selling options to hedge their financial interest in employee stock options granted to them by Prudential. PESP and the Employee Stock Option Plans Certain controls have been established to prevent trading activity in the PESP Company Stock Fund and Employee Stock Option Plan that may not conform to this Policy. Designated Persons will be blocked from executing certain transactions relating to PESP and company stock option exercises that result in a sale of securities during designated blackout periods. PESP Company Stock Fund transactions that will be blocked include exchanges, deferral rate and allocation changes, loans and distributions. However, automatic payroll deductions and Company match transactions will be permitted and will not be blocked. Business Unit and Department Heads or their designees are responsible for supervising the trading activity of the associates within their units. This responsibility may be delegated to appropriate individuals. The monitoring process will be facilitated by Corporate Compliance which will produce and distribute reports of trading activity in securities issued by Prudential for Designated Persons on a routine basis. Violations of the Policy Violations of the policy are reviewed by Corporate and Business Unit Compliance in conjunction with Business Unit Management. Individuals who violate the policy are subject to disciplinary action up to and including termination of employment. IV. Trading Restrictions for Associates of Broker-Dealers Trade Monitoring for Associates of Pruco Securities Corporation and Prudential Investment Management Services, LLC. Pruco Securities Corporation (147Pruco148) is a full service broker-dealer whose business is limited to the facilitation of non-solicited customer orders of general securities and the distribution of investment company and variable contract products. Prudential Investment Management Services LLC. (147PIMS148) is a full service broker-dealer whose primary business is restricted to the facilitation of customer orders in and distribution of Prudential mutual funds, annuities, unit investment trusts and 529 plan interests. Unlike Prudential units who participate in the Personal Trade Monitoring System, the nature and scope of Pruco146s and PIMS146 business is such that their associates do not have access to material, nonpublic information concerning publicly traded securities through their employment. 9 Accordingly, Pruco and PIMS associates are generally not required to participate in SMARTS. However, pursuant to SEC and NASD regulations, Pruco and PIMS Registered Representatives must comply with the following reporting requirements: Notification Requirements for Personal Securities Accounts In accordance with Rule 3050 of the NASD Conduct Rules, Pruco and PIMS Registered Representatives (147Registered Representatives148) must notify PrucoPIMS, in writing, prior to opening an account at another broker-dealer, and must notify PrucoPIMS of any accounts opened prior to becoming a PrucoPIMS Registered Representative. Registered Representatives must also notify broker-dealers, prior to opening such accounts, that they are Registered Representatives of PrucoPIMS. However, if the account was established prior to the association of the person with PrucoPIMS, the Registered Representative must notify the broker-dealer in writing promptly after becoming so associated. These notification requirements apply to all personal securities accounts of Registered Representatives and any securities accounts over which they have discretionary authority. Registered Representatives are not required to report accounts that are limited to the following types of investments: (1) mutual funds (2) variable life and variable annuity contracts (3) unit investment trusts (4) certificates of deposit and (5) money market fund accounts. Annual Compliance Training and Sign-off NASD Notice to Members 91-45 provides that firms which do not conduct investment banking research or arbitrage activities still must have 147reasonable procedures for the education and training of its associates about insider trading148 in order to be in compliance with ITSFEA. Consistent with this Notice, PrucoPIMS includes a statement concerning insider trading in its annual Compliance Overview. All Registered Representatives will be required to annually sign a statement affirming that they have read and understand Pruco146sPIMS146 policy concerning insider trading as described in the US Consumer Group or the PIMS Compliance Manual and as set forth in Prudential146s Policy Statement On Insider Trading contained in Section I of this Policy. Purchases of Public Offerings151147Freeriding and Withholding148 NASD Conduct Rule 2110 prohibits broker-dealers from retaining certain public offering securities known as 147hot issues148 in their own accounts, and from selling such securities to directors, officers, general partners, employees or agents and associated persons of any broker-dealer. 147Hot issues148 are securities of a public offering where the securities open for trading in the after-market or secondary market at a premium. In general, if shares purchased in a public offering can be sold at a profit immediately in the secondary market, the NASD will consider them to be a 147hot issue.148 These basic prohibitions also cover sales of hot issues to accounts in which any restricted person may have a beneficial interest and, with limited exceptions, to members of the immediate family of such persons. 9 Certain PIMS personnel employed by portfolio management units may be subject to the personal securities trading restrictions set forth in Section V. due to their association with portfolio management activities in addition to the restrictions set forth in this Section. The overall purpose of this prohibition, known as the 147freeriding and withholding148 rule, is to protect the integrity of the public offering process by requiring that NASD members make a bona-fide public distribution of securities by not withholding such securities for their own benefit or using the securities to reward other persons who are in a position to direct future business to the firm. To ensure compliance with the NASD146s freeriding and withholding rules, associated persons of Prudential146s broker-dealers are prohibited from purchasing securities in public offerings of equity securities and public offerings of debt securities that are 147hot issues .148 This prohibition includes all associates of the following broker-dealers: Prudential Investments Management Services, LLC (PIMS) Pruco Securities Corporation Wexford Clearing Services, Inc. As a policy consistent with the highest standards in the industry, Prudential has restricted the purchase of all public offerings of equities rather than identifying 147hot issues148 on an individual offering basis. The policy applies to all public offerings of equity securities, whether or not the above broker-dealers are participating in the offering. This policy does not disadvantage associates, because if the price increases on a primary or secondary offering, it is a prohibited hot issue, while if the price does not increase, the associate can then purchase the security in the secondary market at the same or lower price as the issue price. There are no prohibitions on purchases of public offerings of municipal securities or government securities. Which accounts are restricted: Accounts of all persons associated with the above broker-dealers and their immediate families are restricted from purchasing public offerings of securities. The term 147immediate family148 includes parents, mother-in-law, father-in-law, spouse, siblings, brother-in-law, sisters-in-law, children and their spouses, or any other person who is supported (directly or indirectly) to a material extent by the associated person. The prohibition shall not apply to sales to a member of the associate146s immediate family who is not supported directly or indirectly to a material extent by the associate, if the sale is by a broker-dealer other than that employing the restricted person and the restricted person has no ability to control the allocation of the hot issue. Private Securities Transactions In accordance with Rule 3040 of the NASD Conduct Rules, all associates of PIMS . PSI, Pruco and Wexford must notify their broker-dealer, in writing, and obtain written approval from the broker-dealer, prior to engaging in any private securities transaction. Private securities transactions include, but are not limited to, transactions in unregistered offerings of securities, and purchases or sales of limited partnership interests. Such notification should be made to the compliance officer for the broker-dealer or the compliance officer146s designee who will be responsible for approving private securities transactions. This notification requirement does not apply to those trades for which duplicate confirmations are provided by the executing broker or through PSI. For associates who are subject to preclearance, the preclearance form will satisfy the notification requirement. Additional Restrictions for PSI Associates PSI associates are subject to certain additional personal trading restrictions which are set forth in Section VI. V. Trading Restrictions for Associates of Portfolio Management Units and Trading Units Rule 17(j) under the Investment Company Act of 1940 requires that every investment company adopt procedures designed to prevent improper personal trading by investment company personnel. Rule 17(j) was created to prevent conflicts of interest between investment company personnel and shareholders, to promote shareholder value, and to prevent investment company personnel from profiting from their access to proprietary information. In light of the adoption of Rule 17(j) and the growing concern that the mutual fund industry needed to police itself, the Investment Company Institute (147ICI148), an industry group, assembled a blue ribbon panel and, in 1994, issued a report setting forth a series of recommendations concerning personal trading by investment personnel. These recommendations, known as the 147ICI rules148, have been praised by the SEC, and have been adopted by the majority of the asset management industry associated with U. S. registered investment companies. In keeping with our ethical standards and the practices of the industry leaders, Prudential has adopted the ICI rules for all of its portfolio management units. The ICI rules concerning personal trading are set forth below and are applicable to these portfolio management units and certain associates outside the specific business unit but who provide direct support to these units. 10 In addition, the ICI rules, with certain exceptions, have also been adopted for other investment management units within Prudential, including, but not limited, to the following: Prudential Investment Management 11 Jennison Associates LLC Public Fixed Income Investment Supervisory Group (ISG) Prudential Securities Portfolio Management (PSPM) Quantum Portfolio Management Certain individuals of Prudential Investments with access to material nonpublic information, including portfolio trading activity, are subject to this Section. In addition, employees of Prudential Investments who are not deemed Access Persons may still be subject to personal trade monitoring due to their specific job responsibilities and the information to which they have access. Individuals should consult their business unit compliance officer for additional clarification. Officers listed on Prudential Investments LLC146s Form ADV are also classfied as Access Persons. Investment personnel are prohibited from purchasing initial public offerings of securities. For purposes of this policy (and consistent with the NASD freeriding and withholding rules), 147initial public offerings of securities148 do not include offerings of government or municipal securities. 14 Investment personnel are prohibited from acquiring any securities in a private placement without express prior approval. Such approval must be obtained from the local business unit head in consultation with the business unit compliance officer (such person having no personal interest in such purchases or sales), based on a determination that no conflict of interest is involved. Investment personnel must disclose their private placement holdings to the business unit compliance officer and the business unit146s chief investment officer when the investment personnel play a part in the consideration of any investment by the portfolio in the issuer. In such circumstances, the portfolio146s decision to purchase securities of the issuer will be subject to independent review by appropriate personnel with no personal interest in the issuer. Blackout Periods -- 1477 Day Rule148 15 Access Persons are prohibited from executing a securities transaction on a day during which any portfolio in their Complex has a pending buy or sell order in the same or an equivalent security and until such time as that order is executed or withdrawn. 16 This prohibition will not apply to purchases and sales executed in a fund or portfolio that replicates a broad based securities market index. Investment personnel are prohibited from buying or selling a security within seven calendar days before or after a portfolio in their Complex trades in the same or an equivalent security. Nevertheless, a personal trade by any investment personnel shall not prevent a portfolio in the same business unit from trading in the same or an equivalent security. However, such a transaction shall be subject to independent review by their business unit compliance officer. 17 This prohibition will not apply to purchases and sales executed in a fund or portfolio that replicates a broad based securities market index. Profits realized on transactions that are executed during blackout periods are required to be disgorged to the business unit. Transactions inadvertently executed by an Access Person during a blackout period will not be considered a violation and disgorgement will not be required provided that the transaction was effected in accordance with the preclearance procedures and without prior knowledge of any pending purchase or sale orders in the Complex in the same or equivalent security. All disgorged profits will be donated to a charitable organization in the name of the Company or to an account or client for which the security is held or traded. Short-Term Trading Profits 18 Investment personnel are prohibited from profiting from a purchase and sale, or sale and purchase, of the same or an equivalent security within any sixty calendar day period. Profits realized on such proscribed trades must be disgorged to the business unit. All disgorged profits will be donated to a charitable organization in the name of the Company or to an account or client for which the security is held or traded. Exceptions by prior written approval. Purchases or sales of securities which receive prior written approval of the business unit compliance officer (such person having no personal interest in such purchases or sales), based on a determination that no conflict of interest is involved and that such purchases or sales are not likely to have any economic impact on any portfolio in the business unit or on its ability to purchase or sell securities of the same class or other securities of the same issuer. Personal Trade Reporting All Access Persons must participate in Prudential146s Personal Trade Monitoring System as described in Section II of this Policy. In addition, all Access Persons must preclear all private securities transactions immediately and report completion of the transaction promptly, in any event not later than ten days following the close of each quarter in which the trade was executed.18 Forms to report such private securities transactions are available from your business unit compliance department or Corporate Compliance. Personal Securities Holdings Within ten days of becoming an Access Person . and thereafter on an annual basis, Access Persons (other than disinterested directorstrustees) must disclose personal securities holdings, including all holdings of private securities (e. g. limited partnership interests, private placements, etc.) Holdings must be as of the date of becoming an Access Person for the initial report and as of December 31 for the annual report. Annual Reports must be submitted by January 30. (See Exhibits 5 and 6 for the Initial and Annual Holdings Report Forms.) Service as a Director Consistent with Prudential policy, Investment Personnel are prohibited from serving on the boards of directors of publicly traded companies, absent prior authorization from the business unit compliance officer based upon a determination that the board service would not be inconsistent with the interests of the investment company or other clients. In the limited instances that such board service may be authorized, Investment Personnel will be isolated from those making investment decisions affecting transactions in securities issued by any publicly traded company on whose board such Investment Personnel serves as a director through the use of a 147Chinese Wall148 or other procedures designed to address the potential conflicts of interest. Such accounts must receive written approval in advance from Corporate Compliance. In such cases, the employee must give exclusive discretion to hisher broker or investment adviser. A copy of such notification should be sent to Corporate Compliance. Such accounts are required to be reported and monitored as provided under Section II. A. With respect to PSI, this requirement to report all private securities transactions and the requirement to disclose personal securities holdings, as described above, will only apply to ISG. Private Side Monitored List Under Prudential146s Chinese Wall Policy, the Private Asset Management units are required to maintain a Private-Side Monitored List (PSML) containing the names of publicly-traded issuers about which they possess material, nonpublic information. Associates of each of these units are restricted from purchasing or selling securities of the issuers on the PSML. This restriction applies to all accounts in which the associate is deemed to have a beneficial interest as listed above. Associates should not, however, provide the PSML to individuals outside of their business unit. The associate should instruct individuals who exercise control or have investment discretion over an account in which the associate has a beneficial interest to check with the associate prior to purchasing or selling any security for such account to ensure that no trade is placed in a security on the PSML. If the security is on the PSML, the associate should instruct the individual exercising control over the account that he or she is prohibited from trading the security because of his or her employment with Prudential. (In the case of a discretionary account with a brokerage firm, the preceding rule does not apply and the associate must not disclose any security or issuer with the broker in advance of any trade. In addition, a copy of the signed discretionary account agreement should be sent to Corporate Compliance). Associates of Private Asset Management units may not advise a person not employed by Prudential, or a Prudential employee on the Public Side of the Chinese Wall that a security is restricted because Prudential is in possession of material, nonpublic information. For securities for which the trading desk or units has trading or market-making responsibility, an employee of the Trading Department may not sell any such security that (s)he has purchased within the prior 90 calendar days or purchase any such security that (s)he had sold within the prior 90 calendar days. Under very limited circumstances, exceptions to this 90 day holding period may be granted by obtaining prior written approval from the Compliance Department. Date of Establishment: Please furnish to Prudential Financial Inc. (147Prudential148), copies of all trade confirmations and account statements with respect to all transactions for the above listed account(s). Please include all transactions in shares of unit investment trusts and all closed-end mutual funds. Copies of these confirmations and statements should be sent to Prudential, as trades are effected, addressed as follows: Prudential Financial, Inc. Newark, NJ 07101-9998 This request is being made pursuant to Rule 3050 of the Conduct Rules of the NASD andor Rule 204-2(a) of the Investment Advisers Act, as applicable. Very truly yours, Ellen McGlynn Koke, Vice President, Securities Compliance Acknowledgment of the Personal Securities Trading Policy For employees required to report their transactions in SMARTS as described in Section II of this policy, please complete the following acknowledgment and send it to: Prudential Financial, Inc. Newark, NJ 07101-9998 I have read and understand the Personal Trading Policy and will comply in all respects with the rules contained therein. I confirm that I have instructed in writing all brokers for all securities accounts in which I maintain a beneficial interest, as described immediately below, to send duplicate copies of all confirmations covering any transactions as trades are effected and all account statements to the address listed above. I understand that transactions in Prudential Securities, Inc. or Pruco Advantage accounts are electronically transmitted to Prudential and therefore I do not need to contact these brokers in writing. Beneficial interest includes the following: Section 16 Insiders and Designated Persons Preclearance Request Form This form is for preclearing transactions in Prudential securities. Please include all requested information. Corporate Compliance will review and respond to all requests. You will receive a response indicating that your request has either been approved or denied. A request is not considered approved until you receive a confirmation of approval from Corporate Compliance. Preclearance is only valid until the close of business on the day approval is granted. Preclearance Forms should be faxed to Corporate Compliance at (973) 802-7454. Part I 150 Information on Individual Requesting Preclearance: Are you currently aware of any material, non-public information regarding Prudential Financial Part II151Transaction Information: Date: Transaction Type: Cashless Exercise (Exercise and Sell all Options) Exercise amp Sell to Cover (Exercise and Sell only enough shares to cover option cost and taxes) Exercise amp Hold (Exercise options and hold shares 150 no sale involved) Exchange (into or out of Company Stock Fund) Allocation Change (Company Stock Fund) Catch-up Contribution (Company Stock Fund) Deferral Rate Change (Company Stock Fund) Disbursement (from Company Stock Fund) Loans (impacting Company Stock Fund) Deferred Compensation Elections (impacting Company Stock Fund) MasterShare Elections (impacting Company Stock Fund) Number of SharesOptions: Employee Stock Option Company Stock Fund Do you currently hold securities to cover this transaction (Note that this question applies to purchases of put options and all sales and that short sales are prohibited.) Account in which transaction will take place: Brokerage Firm Part III 150 Information To Be Completed by Section 16 Insiders Only: Have you traded the same or equivalent security for your personal account, accounts in which you have a beneficial interest, such as accounts of your spouse or family members, or accounts over which you maintain investment discretion within the past six months If yes, Compliance may contact you for additional information. Part IV 150 Compliance Response: Permitted Options Transactions Employee Owns Prudential Stock Covered call writing is permitted as a hedging strategy to the extent that the employee is covering underlying shares already held. Protective put purchases are permitted as a hedging strategy to the extent that the employee is covering underlying shares already held.

No comments:

Post a Comment